VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
I. ZÁKLADNÍ UJEDNÁNÍ
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP" nebo "podmínky") upravují vztahy mezi smluvními stranami vzniklé z příkazní smlouvy (dále také jen "smlouva") uzavřené prostřednictvím webového rozhraní umístěného na uživatelském profilu příkazníka na sociální síti Instagram pod uživatelským jménem gold_by_brunet (dále také jen "e-shop"), na jejíž jedné straně stojí:
Ing. Petra Kosková, IČ 21851573
sídlem Schwaigrova 653/9, Komárov, 61700 Brno
zapsaný v živnostenském rejstříku vedeném magistrátem města Brna
email: petra.koskova.cz@gmail.com
telefon: 777 215 962
není plátcem daně z přidané hodnoty
coby příkazník
(dále také jen "příkazník")
a na jejíž druhé straně stojí zákazník coby příkazce (dále také jen "příkazce"),
přičemž příkazník se uzavřením příkazní smlouvy prostřednictvím e-shopu zavazuje, že příkazci obstará záležitost, a to zakoupí v zahraničí zboží dle pokynu příkazce, zboží doveze do České republiky a odevzdá příkazci a příkazce se zavazuje, že zboží převezme a zaplatí příkazníkovi odměnu a náklady na obstarání záležitosti v rozsahu kupní ceny zboží a nákladů na dodání zboží.
- Součástí smlouvy je veškerá komunikace vedená prostřednictvím sociální sítě Instagram v souvislosti s uzavřením smlouvy.
· Příkazce je srozuměn s obchodním modelem příkazníka, který:
- vybírá zboží pro svoje zákazníky u dodavatelů, přičemž výběr zboží přenáší online, popřípadě zveřejňuje fotky zboží nebo je zasílá formou soukromé zprávy přes sociální síť Instagram potenciálním zákazníkům vč. informace o parametrech zboží,
- pokud má zákazník o zboží zájem, probíhá objednávka a uzavření smlouvy prostřednictvím soukromých zpráv poslaných přes Instagram,
- příkazník zakoupí zboží, doveze je do České republiky a odevzdá zákazníkovi;
přičemž obchodní model nepředstavuje prodej zboží příkazníkem, ale příkaz. S ohledem a skutečnost, že nákup zboží probíhá v zahraničí, přičemž uplatnění případných práv z odpovědnosti za vady by pro příkazce bylo komplikované, přebírá příkazník dobrovolně odpovědnost za vady v rozsahu, jako kdyby byl příkazníkem
· Příkazce bere na vědomí, že zboží bude představovat zpravidla šperk zhotovený z drahých kovů (dále také jen "zboží"), jehož zakoupení proběhne ve Spojených arabských emirátech.
· Příkazce bere na vědomí, že v případě uzavření příkazní smlouvy neprovádí po dovozu zboží do České republiky puncování ve smyslu zákona č. 539/1992 Sb.
- Příkazce uzavřením smlouvy prohlašuje, že se seznámil s obsahem těchto VOP.
- Příkazce bere na vědomí, že jakékoli fotografie a videa, či jakékoli jiné prvky, které jsou zveřejněny na e-shopu, popřípadě které příkazník zašle příkazci v jakékoli elektronické komunikaci, jsou vlastnictvím a/nebo autorským dílem příkazníka a příkazce nemá právo s nimi jakkoli nakládat.
II. INFORMACE PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY
- Příkazník tímto sděluje, že:
- náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp. internetového i telefonického připojení dle podmínek operátora příkazce), příkazník si neúčtuje žádné další poplatky;
- požaduje zpravidla úhradu odměny před převzetím zboží příkazcem;
- jakékoli ceny, zejména odměna příkazníka za obstarání záležitosti, jsou na e-shopu uváděny včetně příslušné sazby daně z přidané hodnoty, pokud je příkazník jejím plátcem, a včetně veškerých poplatků stanovených zákonem;
- odměna příkazníka není přizpůsobena osobě spotřebitele na základě automatizovaného rozhodování;
- záležitost je obstarána okamžikem, kdy příkazník informuje příkazce, že zakoupil v jeho prospěch zboží;
- příkazník dodá zboží na příkazcem zvolenou adresu prostřednictvím dopravce vybraného příkazníkem. Náklady na dodání jsou bez dalšího součástí odměny příkazníka;
- příkazce žádá a souhlasí s tím, aby služba obstarání záležitosti objednaná prostřednictvím portálu byla poskytnuta, tj. splněna, před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, přičemž je srozuměn se skutečností, že v takovém případě zaniká právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu ust. § 1829 zák. č. 89/2012 Sb.;
- informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto podmínek, kde je proces popsán;
- informace o odpovědnosti příkazníka za vady zboží jsou obsaženy v reklamačním řádu, který je nedílnou součástí těchto VOP;
- uzavřená smlouva bude uložena v elektronickém archivu příkazníka, přičemž příkazce k ní má přístup toliko prostřednictvím příkazníka;
- smlouva se uzavírá v českém jazyce;
- příkazník se není vázán žádnými kodexy chování.
III. INFORMACE O PŘÍKAZU, ZBOŽÍ A CENÁCH
- Příkazník prostřednictvím e-shopu nabízí možnost obstarání záležitosti, a to zakoupení a dovozu zboží ze zahraničí do České republiky.
- Obstarání záležitosti obsahuje zejména výběr zboží v zahraničí, přičemž příkazník bude prezentovat zboží formou videí či fotografií, které dodá příkazci a zakoupení tohoto zboží jménem a na účet příkazce.
- Příkazce uzavřením smlouvy poskytuje příkazníkovi plnou moc k právním jednáním nezbytným pro splnění příkazu.
- Příkazce bere na vědomí, že prezentace zboží na e-shopu, popřípadě v rámci elektronické komunikace vedené mezi příkazníkem a příkazcem, má pouze orientační charakter, když zejména fotografie a videa nemusí přesně zachycovat zejména rozměry a barevnost zboží. Příkazce bere na vědomí, že zboží pochází od externích dodavatelů a některými informacemi o zboží příkazník nedisponuje. Příkazce je oprávněn se na jakékoli informace zeptat.
- Informace o příkazu včetně odměny za obstarání záležitosti a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny v obchodní nabídce zboží v e-shopu, a pokud tomu tak není, uvede je příkazník v rámci osobní komunikace s příkazcem před objednávkou.
- Odměna příkazníka vždy zahrnuje také kupní cenu zboží, kterou příkazník za zboží uhradí, a náklady na dodání zboží příkazci.
- Odměna příkazníka je uvedena v korunách českých. Ceny zboží jsou konečné a nebudou navyšovány o další poplatky. Odměna příkazníka může být výjimečně uvedena v jiné měně, přičemž v takovém případě to bude v e-shopu nebo v rámci elektronické komunikace vedené mezi příkazníkem a příkazcem vždy uvedeno.
- Případné slevy z ceny nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se příkazník s příkazcem jinak.
- V případě, že došlo ke zjevné chybě na straně příkazníka při uvedení odměny příkazníka v e-shopu, nebo v průběhu objednávání, není příkazník povinen záležitost obstarat a splnit příkaz za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že bylo zasláno potvrzení o obdržení objednávky či uzavření smlouvy a že příkazce uhradil odměnu příkazníka. O chybě příkazník příkazce informuje prostřednictvím e-mailu nebo jiným vhodným způsobem příkazce bez zbytečného odkladu a zašle pozměněnou nabídku s uvedením správné odměny. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh smlouvy a smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením nabídky, které příkazce zašle příkazníkovi.
IV. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY
- Příkazce provádí sjednání smlouvy prostřednictvím e-shopu, a to tak, že:
- si v prezentaci e-shopu vybere zboží,
- zašle příkazníkovi soukromou zprávu prostřednictvím Instagramu, že má o zboží zájem a že navrhuje uzavření příkazní smlouvy, v rámci které příkazník obstará záležitost, a to zejména zakoupí příkazcem vybrané zboží; smlouva je tedy vždy uzavřena ve vztahu ke konkrétnímu zboží,
- příkazník zašle příkazci informace o zboží, odměně, způsobu dodání zboží, předpokládaném termínu dodání zboží,
- v případě zájmu o uzavření smlouvy a obstarání koupě zboží příkazce zašle příkazníkovi:
- identifikační údaje (jméno a příjmení),
- dodací adresu,
- e-mailovou adresu,
- případně jiné fakturační údaje,
- příkazník zpracuje a zašle shrnutí objednávky obsahující rovněž URL adresu s odkazem na tyto podmínky a další dokumenty,
- příkazce zboží objedná tak, že zašle příkazníkovi soukromou zprávu prostřednictvím elektronické komunikace, zpravidla prostřednictvím Instagramu, s textem "objednávám zboží, souhlasím s podmínkami a beru na vědomí zásady ochrany osobních údajů", popřípadě jiný obdobný text (dále také jen "objednávka").
- Příkazce je povinen uvést úplné a správné identifikační údaje, emailovou adresu, dodací adresu. Pokud příkazce provádí objednávku v rámci své podnikatelské činnosti, uvede i IČ.
- Odeslání objednávky zavazuje příkazce k úhradě odměny.
- Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy příkazník odešle příkazci prostřednictvím elektronické komunikace potvrzení objednávky. Přílohou potvrzení objednávky je faktura.
- Před uzavřením smlouvy, je příkazci umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil.
V. PLATEBNÍ PODMÍNKY A DODÁNÍ ZBOŽÍ
- Odměnu dle smlouvy může příkazce uhradit:
- bankovním převodem
- anebo jiným způsobem, který umožňuje e-shop nebo na kterém se příkazník s příkazcem dohodnou.
- Zboží je dle volby příkazce dodáno prostřednictvím příkazníkem zvoleného přepravce.
- Příkazce je povinen řádně doručenou nepoškozenou zásilku se zbožím od přepravce řádně převzít. Jeví-li však zásilka zasílaná prostřednictvím přepravce známky zjevného poškození, je příkazce povinen převzetí zásilky odmítnout a vrátit ji přepravci. Poškození zboží při přepravě, které nebylo zjevné před otevřením zásilky, je příkazce povinen reklamovat bez zbytečného odkladu, aby tím umožnil příkazníkovi bezodkladné uplatnění nároků z vadně provedené přepravy zboží vůči přepravci. Nevyrozumí-li příkazce příkazníka o poškození zboží bezodkladně, má se za to, že zboží při převzetí příkazcem bylo nepoškozené.
- Předpokládaný termín dodání zboží je uveden v e-shopu. Pokud uveden není, má se za to, že zboží bude dodáno přibližně ve lhůtě dvou týdnů. Předpokládaný termín dodání je nezávazný.
- Zboží se považuje za dodané okamžikem, kdy je příkazci umožněno jeho převzetí.
- V případě, že příkazce neuhradí odměnu řádně a včas je příkazník oprávněn od uzavřené smlouvy odstoupit.
- V případě, že záležitost nebude možné obstarat, tzn. zboží nebude možné zakoupit, bude příkazník příkazce o této skutečnosti neprodleně informovat spolu s informací o náhradním termínu dodání nebo nabídne možnost zakoupení zboží jiného, srovnatelného s původním. V případě, že příkazce nebude akceptovat dodání srovnatelného zboží, jsou příkazník i příkazce oprávněni od smlouvy odstoupit.
VI. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- Příkazce žádá a souhlasí s tím, aby služba obstarání záležitosti objednaná prostřednictvím portálu byla poskytnuta, tj. splněna, před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, přičemž je srozuměn se skutečností, že v takovém případě zaniká právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu ust. § 1829 zák. č. 89/2012 Sb.;
- Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí příkazce odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
- Pro odstoupení od smlouvy může příkazce využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný příkazníkem, který je nedílnou součástí těchto podmínek. Odstoupení od smlouvy zašle příkazce na emailovou nebo doručovací adresu příkazníka uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Příkazník potvrdí příkazci bez zbytečného odkladu přijetí formuláře.
- V případě, že by součástí smlouvy jakýkoli dárek či prémie, je v případě odstoupení od smlouvy z jakéhokoli důvodu příkazce povinen příkazníkovi vrátit i tento dárek či prémii, pokud to povaha dárku či prémie umožňuje.
- Příkazník je oprávněn odstoupit od smlouvy z důvodu vyprodání zboží, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Příkazník bezodkladně informuje příkazce prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky, které od příkazce na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným příkazcem.
VIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Ustanovení těchto podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Odchylná a dodatečná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOP, pokud jsou výslovně ještě před uzavřením smlouvy akceptována příkazníkem. Z akceptace musí vyplývat, že dochází v plném rozsahu i k akceptaci odchylných ujednání.
- Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty – emailu nebo prostřednictvím elektronické komunikace formou soukromých zpráv na sociální síti Instagram; taková korespondence se považuje za okamžikem, kdy je prokazatelně doručena anebo třetím dnem po jejím odeslání.
- Příkazník nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Příkazce nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
- Znění VOP může příkazník měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Přílohou VOP je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs . Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi příkazníkem a příkazcem ze smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Příkazník je oprávněn k uzavření smlouvy na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele."
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 16.5.2025
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Tento reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek (dále jen "VOP" nebo "podmínky"), které upravují vztahy mezi námi, a to:
Ing. Petra Kosková, IČ 21851573
sídlem Schwaigrova 653/9, Komárov, 61700 Brno
zapsaný v živnostenském rejstříku vedeném magistrátem města Brna
coby příkazníkem
a Vámi coby příkazcem,
které vznikly z příkazní smlouvy (dále také jen "smlouva") uzavřené prostřednictvím webového rozhraní umístěného na uživatelském profilu příkazníka na sociální síti Instagram (dále také jen "Instagram") pod uživatelským jménem gold_by_brunet (dále také jen "e-shop").
Jaká práva z vadného plnění máte?
Ačkoli se snažíme naši práci dělat co nejlépe a vždy pro vás zakoupit zboží, které bude bez vad a se kterým budete spokojení, může se stát, že se něco pokazí a zboží bude vykazovat vady. Pro tyto účely na sebe přebíráme odpovědnost za vady zboží v rozsahu, ve kterém by odpovídal sám prodávající podle zákona č. 89/2012 Sb. a chceme Vás informovat o právech, které v takovém případě máte. Určitě ale budeme rádi, pokud se nám společně podaří si věc vysvětlit a domluvit na řešení situace.
Upozorňujeme, že práva a povinnosti z titulu odpovědnosti za vady zboží se v rozsahu, ve kterém nejsou upraveny v tomto reklamační řádu, popřípadě ve VOP, řídí zákonem č. 89/2012 Sb.
Zboží je bez vad, pokud:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i funkčnosti a že má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány,
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a případně i pokyny k použití,
- je vhodné k účelu, k němuž se zboží takového druhu obvykle používá,
- množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi vč. životnosti, funkčnosti aj. odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat,
- odpovídá jakostí nebo provedením vzorku, který případně byl příkazníkem poskytnut.
Pokud si vymíníte zvláštní vlastnosti zboží a my je výslovně akceptujeme, je zboží bez vad, pokud má i vymíněné vlastnosti.
Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
Příkazník zejména konstatuje, že vadou zboží není poškrábání, otěr rhodiování, otěr povrchové úpravy PVD, vypadnutí nebo rozbití kamenů, opálů, perel a jiných lepených ozdob. Vadou nejsou také poškození zboží způsobené nevhodným zacházením nebo mechanickými vlivy, jakými je například přetržení zboží, jeho zkracování, deformace, ohnutí a následné ulomení dříku nebo jiného zapínání zboží.
V případě, že smlouvu neuzavřete v rámci Vaší podnikatelské činnosti a vada se projeví v prvních 12 měsících od dodání zboží, má se za to, že zboží mělo vadu již při dodání; zboží je možné reklamovat ve lhůtě 24 měsíců od jeho dodání. V případě, že smlouvu uzavíráte v rámci Vaší podnikatelské činnosti, zboží je možné reklamovat ve lhůtě 12 měsíců od jeho dodání
Neposkytujeme žádnou další záruku za vady nebo záruku za jakost, která by rozšiřovala naši odpovědnost za vady nad rámec zákona, ledaže by bylo na e-shopu uvedeno, že záruku za jakost poskytujeme.
Má-li věc vadu, máte právo dle své volby požadovat odstranění vady opakovaným dodáním zboží nebo opravou, ledaže je zvolený způsob řešení vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady. Odstranění vady můžeme odmítnout, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
Můžete požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- jsme vadu odmítli odstranit anebo pokud nedošlo k odstranění vady v přiměřené době po jejím vytknutí nebo bez značných obtíží pro zákazníka,
- je z našeho vyjádření zřejmé, že vadu neodstraníme v přiměřené době po jejím vytknutí nebo bez značných obtíží pro zákazníka,
- se vada projeví opakovaně, nebo
- je vada podstatným porušením smlouvy.
Nemůžete ale odstoupit od smlouvy, je-li vada jen nevýznamná. V případě, že jste smlouvu uzavřeli v rámci své podnikatelské činnosti, není možné požadovat slevu nebo odstoupit od smlouvy z důvodu:
- že je z našeho vyjádření zřejmé, že vadu neodstraníme v přiměřené době po jejím vytknutí nebo bez značných obtíží pro zákazníka,
- že nedošlo k odstranění vady v přiměřené době po jejím vytknutí nebo bez značných obtíží pro zákazníka
V případě, že jste smlouvu uzavřeli jako podnikatel, jste povinni vadu oznámit bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit; pokud tak neučiníte, práva z vadného plnění vám nenáleží. Pokud jste smlouvu uzavřeli jako spotřebitel, doporučujeme, abyste oznámili vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit.
Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud jste vadu sami způsobili anebo jste o vadě před převzetím zboží věděli.
Jak zboží reklamovat?
Reklamaci nám můžete doručit osobně nebo písemně na adresu našeho sídla, ale budeme nejraději, když ji pošlete elektronicky prostřednictvím emailu petra.koskova.cz@gmail.com nebo prostřednictvím soukromé zprávy na Instagramu.
Abychom mohli reklamaci řádně vyřídit, prosím, uveďte:
- datum uplatnění reklamace,
- Vaši identifikaci a identifikaci smlouvy (jméno, příjmení a adresu nebo obchodní firmu, IČ a sídlo, číslo smlouvy, pokud je k dispozici, popřípadě číslo obdržené faktury),
- popis toho, proč si myslíte, že je zboží vadné, který by měl být dostatečně přesný, abychom mohli vady ověřit,
- jaký způsob vyřízení reklamace preferujete (příkazník uvádí, že zpravidla dochází k opravě zboží, práva příkazce se však řídí tímto reklamačním řádem),
- případné jakékoli další informace, které považujete za vhodné (nápomocné mohou být například fotografie vady apod.).
Spolu s uplatněním reklamace nám musíte předat reklamované zboží, pokud to jeho povaha umožňuje. Doporučujeme, abyste nás před předáním zboží telefonicky kontaktovali a domluvili se na dalším postupu, a to zejména v případě zboží, jehož přeprava je s ohledem na jeho velikost složitá nebo finančně nákladná. Musíme nám také poskytnout řádnou součinnost, to znamená dostatečně popsat vadu, umožnit vyzkoušení a kontrolu věci apod.
Po uplatnění reklamace Vám vydáme potvrzení o tom, kdy jste reklamaci uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký jste si zvolili způsob vyřízení reklamace.
Pokud zboží reklamujete:
- jako spotřebitel, reklamaci vyřešíme v co nejkratší lhůtě od jejího obdržení, ale nejpozději do 30 dnů. Pokud náhodou nebudeme schopni v této lhůtě reklamaci vyřídit, tuto skutečnost Vám sdělíme a domluvíme se na jiné lhůtě;
- jako podnikatel, reklamaci vyřešíme nejpozději do 60 dnů. Pokud náhodou nebudeme schopni reklamaci v této lhůtě vyřídit, sdělíme Vám důvody, které vyřízení reklamace brání, a lhůtu, ve které očekáváme vyřízení reklamace;
o vyřízení reklamace Vás budeme bezodkladně informovat.
V případě, že bude zboží opravdu vadné a pokud jste smlouvu uzavřeli mimo svoji podnikatelskou činnost, máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. O proplacení nákladů musíte požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 1.3.2025
FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Vyplňte tento formulář a odešlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy.
Formulář je třeba vytisknout, podepsat a zaslat naskenovaný na níže uvedenou e-mailovou adresu. Formulář je možné doručit také za pomoci poštovního doručovatele, anebo po předchozí domluvě i osobně. Je však nutné jej doručit nejpozději ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
Adresát
Ing. Petra Kosková, IČ 21851573
sídlem Schwaigrova 653/9, Komárov, 61700 Brno
zapsaný v živnostenském rejstříku vedeném magistrátem města Brna
(dále také jen "příkazník")
Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o nákupu tohoto zboží:
- Datum objednání zboží ………………… (pokud je znáte)
- Datum obdržení zboží ………………….. (pokud je znáte)
- Číslo objednávky nebo číslo faktury: ………………………….
- Specifikace zboží, jejíž zakoupení bylo předmětem příkazní smlouvy:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Finanční prostředky představující uhrazenou odměnu budou navráceny zpět ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(doplňte preferovaný způsob vrácení peněžních prostředků. V případě, že si přejete prostředky vrátit převodem na účet, doplňte čitelně číslo účtu)
- Jméno a příjmení spotřebitele:
- Adresa spotřebitele:
- Email:
- Telefon:
V …………………… Dne …………………………………..
(podpis)
______________________________________
Jméno a příjmení spotřebitele
Zásady ochrany osobních údajů
I. ZÁKLADNÍ INFORMACE
Tyto zásady pro zpracování osobních údajů se týkají návštěvníků webového rozhraní webového rozhraní umístěného na uživatelském profilu příkazníka na sociální síti Instagram (dále také jen "Instagram") pod uživatelským jménem gold_by_brunet (dále také jen "portál").
Ing. Petra Kosková, IČ 21851573
sídlem Schwaigrova 653/9, Komárov, 61700 Brno
zapsaný v živnostenském rejstříku vedeném magistrátem města Brna
email: petra.koskova.cz@gmail.com
telefon: 777 215 962
(dále také jen "správce").
Správce zpracovává osobní údaje návštěvníků portálu a zákazníků (dále také jen "návštěvník" anebo "subjekt údajů").
II. OSOBNÍ ÚDAJE
Správce zpracovává osobní údaje, které mu návštěvník poskytne, a to:
- osobní údaje zadané v rámci zaslání objednávky (zejména jméno, příjmení, adresu, email, telefon, IČ aj.),
- informace o obsahu objednávky (informace o zakoupeném zboží, jeho obsahu aj.),
- informace o realizované platbě (informace o datu a výši úhrady ceny vč. informace o účtu, ze kterého byla cena uhrazena. Správce shromažďuje také údaje o platební kartě, prostřednictvím které návštěvník hradí cenu zboží.),
- obsah veškeré elektronické komunikace mezi správcem a návštěvníkem vč. elektronických adres (např. obsah emailové komunikace ve věci dotazů návštěvníka na zboží, odstoupení od již uzavřených smluv).
Správce zpracovává některé osobní údaje automaticky, a to:
- IP adresu,
- datum a čas přístupu na portál,
- informace o internetovém prohlížeči návštěvníka a jeho operačním systému a jazyka,
- informace o chování návštěvníka v portálu, např. o odkazu na webovou stránku, na kterou vstoupil návštěvník jako první, jaké webové stránky portálu navštívil, jak dlouho se na nich zdržel a jaké zboží zobrazil,
- informace o realizované platbě (informace o datu a výši úhrady ceny vč. informace o účtu, ze kterého byla cena uhrazena a údajích o platební kartě, prostřednictvím které návštěvník hradí cenu zboží).
Správce standardně zpracovává osobní údaje návštěvníků sám. Třetím osobám poskytuje osobní údaje návštěvníků v případech:
- využívání služeb odborníků v oblasti účetnictví a daní,
- využívání služeb odborníků z oblasti marketingu,
- využívání služeb odborníku z oblasti práva a advokacie,
- využívání služeb třetích stran, a to služeb společnosti Alphabet Inc. (služby Google jako zejména Google analytics), Facebook, Inc. (služby facebook.com, Instagram.com).
III. COOKIES
Vzhledem ke skutečnosti, že portál je umístěn na webové stránce ww.instagram.com, sám správce nezpracovává žádné cookies. Správcem je v tomto případě provozovatel webové stránky ww.instagram.com.
Používáním portálu návštěvník souhlasí s propojením se službami Google a Facebook, kterým může správce předávat informace o chování návštěvníka na portálu, nikoli identifikační údaje.
IV. DŮVODY SHROMAŽĎOVÁNÍ A ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Správce osobní údaje zpracovává z těchto důvodů:
- realizace účelu portálu
Správce zejména shromažďuje osobní údaje za účelem plnění smluvních závazků s návštěvníky portálu. Za tímto účelem musí správce disponovat údaji o druhé straně smlouvy, které mu umožňují plnit právní povinnosti, zejména dodat zboží.
- komunikace s návštěvníky portálu
Osobní údaje správce shromažďuje a zpracovává i tehdy, pokud se na správce obrátí návštěvník portálu s dotazem či s připomínkou, které má správce zodpovědět, popřípadě pokud správce z důležitých důvodů potřebuje komunikovat s návštěvníkem (např. v případě vyřizování reklamace aj.).
- zabezpečení funkcionality uživatelských účtů
Správce shromažďuje a zpracovává osobní údaje také z důvodu umožnění funkcionality uživatelských účtů, které mají usnadnit návštěvníkům využívání služeb portálu. Návštěvník má možnost údaje uvedené v rámci uživatelského účtu měnit.
- optimalizace funkcionality portálu
Správce zpracovává a shromažďuje osobní informace také za účelem optimalizace funkcionality celého portálu. Jedná se o údaje o chování návštěvníků na portálu a obsahu jejich objednávek. Tyto údaje správce využívá k nabízení relevantního zboží konkrétnímu zákazníkovi a usnadnění a zpříjemnění uživatelského pohybu v portálu.
- ochrana práv správce
Správce shromažďuje a zpracovává informace také za účelem ochrany vlastních práv a vymáhání nároků vyplývajících z právních vztahů, do kterých správce a návštěvníci vstupují prostřednictvím portálu.
V. PRÁVNÍ DŮVODY PRO ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Správce shromažďuje a zpracovává osobní údaje na základě:
- uzavření a plnění smlouvy
Správce provozuje portál za účelem uzavírání smluv. Aby byl schopen správce uzavřít smlouvu prostřednictvím portálu a následně plnit své povinnosti z uzavřených smluv, je nezbytné, aby disponoval osobními údaji návštěvníků.
Z uvedeného důvodu správce shromažďuje a zpracovává zejména:
- jméno a příjmení,
- adresu,
- IČ,
- emailovou adresu,
- informace o obsahu objednávky,
- informace o realizované platbě vč. informací o použitých platebních kartách.
- oprávněných zájmů správce
Správce provozuje portál v rámci své podnikatelské činnosti, přičemž usiluje o to, aby byl portál pro návštěvníky uživatelsky přívětivý a nabízel zboží, které bude návštěvníka zajímavé.
Správce shromažďuje a zpracovává osobní údaje také pro účetní a daňové účely, statistické účely, zobrazování reklam, rozvoj a správu portálu, zamezení podvodům a zajištění bezpečnosti portálu a informací.
Z uvedeného důvodu správce shromažďuje a zpracovává zejména:
- informace o chování návštěvníka na portálu,
- soubory cookies,
- jméno a příjmení,
- adresu,
- emailovou adresu,
- informace o obsahu objednávky.
Osobní údaje jsou zpracovávány manuálně i automatizovaně.
VI. DOBA UCHOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Správce zpracovává osobní údaje po dobu nezbytně nutnou k zajištění práv a povinností z právního vztahu, tedy minimálně po dobu trvání povinností z uzavřené smlouvy. Správce uchovává osobní údaje návštěvníků po dobu 5 let od uzavření smlouvy, pokud je předmětem smlouvy jednorázové plnění. Pokud je předmětem smlouvy opakované plnění (například tzv. předplatné aj.), uchovává osobní údaje návštěvníků po dobu 5 let od ukončení poskytování plnění dle smlouvy.
Správce je určité údaje povinen uchovávat po dobu delší než 5 let, přičemž tato povinnost vyplývá z obecně závazných předpisů. Takovým případem je například povinná archivační doba účetních dokladů.
VII. PRÁVA NÁVŠTĚVNÍKŮ PORTÁLU
Návštěvník portálu má jako subjekt osobní údajů následující práva:
- právo subjektu údajů na přístup k osobním údajům
Správce na žádost návštěvníka vydá návštěvníkovi potvrzení, zda osobní údaje týkající se návštěvníka jsou či nejsou zpracovávány. V případě zpracování má návštěvník právo také na informace vymezené čl. 15 Nařízení evropského parlamentu a rady (EU) 2016/ 679 (dále také jen "GDPR"). Správce předá informace návštěvníkovi bez zbytečného odkladu. Správce má v takovém případě nárok na přiměřenou úhradu, která nebude převyšovat nezbytné náklady na poskytnutí informace.
- právo na opravu
Subjekt údajů má právo na to, aby správce bez zbytečného odkladu opravil nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. S přihlédnutím k účelům zpracování má subjekt údajů právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.
- právo na výmaz
Subjekt údajů má právo na to, aby správce bez zbytečného odkladu vymazal osobní údaje, které se daného subjektu údajů týkají, a správce má povinnost osobní údaje bez zbytečného odkladu vymazat. Výmaz je možný, pokud již osobní údaje nejsou potřebné pro naplnění účelu zpracování, neexistují oprávněné důvody pro zpracování, osobní údaje byly zpracovány protiprávně. O přesném rozsahu práva na výmaz informuje čl. 17 GDPR.
- právo na omezení zpracování
Subjekt údajů má právo, aby správce omezil zpracování osobních údajů, a to v případech vymezených v čl. 18 GDPR.
- právo na přenositelnost osobních údajů
Subjekt údajů má právo získat osobní údaje, které se ho týkají, jež poskytl správci, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo předat tyto údaje jinému správci, aniž by tomu správce, kterému byly osobní údaje poskytnuty, bránil.
- právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů
Subjekt údajů má právo kdykoli vznést námitku vůči zpracování osobních údajů, které jsou zpracovány pro účely ochrany oprávněných zájmů správce. Správce osobní údaje dále nezpracovává, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
- právo požadovat vysvětlení
Subjekt údajů má právo po správci požadovat vysvětlení zpracování osobních údajů, pokud se domnívá, že osobní údaje jsou zpracovávány v rozporu s právními předpisy.
- právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů
Jestliže subjekt osobních údajů pochybuje o tom, že správce plní své povinnosti vyplývající z příslušných právních předpisů stran ochrany osobních údajů, má právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Subjekt údajů se ze stejného důvodu může obrátit přímo na správce, a to prostřednictvím emailu shora uvedeného emailu.
Veškerá práva (kromě práva obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů) je možné realizovat prostřednictvím shora uvedeného emailu.
Tyto zásady ochrany osobních údajů jsou účinné od 1.3.2025.